WEKO3
アイテム
中学生の悩みとその対処行動および学習との関連について
http://hdl.handle.net/10109/1341
http://hdl.handle.net/10109/1341bb0e56a5-5e1f-4fa1-b569-ff5268cd9dfe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
20100043.pdf (429.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-06-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学生の悩みとその対処行動および学習との関連について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The study on the relevance between worries of junior high school students and their coping behaviors, learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
Title in Japanese | ||||||
値 | 中学生の悩みとその対処行動および学習との関連について | |||||
タイトル(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | The study on the relevance between worries of junior high school students and their coping behaviors, learning | |||||
著者 |
斉藤,, ふくみ
× 斉藤,, ふくみ× 木下,, 正江× 金田(松永),, 恵× 森,, よし江× SAITO,, Fukumi× KINOSHITA,, Masae× KANEDA,( MATSUNAGA), , Megumi× MORI,, Yoshie |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42441 | |||||
姓名 | サイトウ,, フクミ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42442 | |||||
姓名 | キノシタ,, マサエ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42443 | |||||
姓名 | カネダ, (マツナガ), , メグミ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42444 | |||||
姓名 | モリ,, ヨシエ | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this study, the researcher conducted an “investigation of worries” of municipal A Junior High School in order to grasp the real condition of junior high school students’worries, make use of the results of the survey and use them as materials to conduct fruitful activities in school nursing. From the results of analyzing the investigation, “worries of learning and career” marked high ranks. Concerning about the coping behaviors, “being absorbed in hobbies” marked high ranks. From the results of factor analyzing the worries about the learning and career, three factors were extracted, “conflicts over learning,” “conflict over school records” and “conflict about identity.” And the structures of worries were perceived. It is very important for all school personnel to share the results, understand each other’s role at school and give assistance to students’ character-buildings. |
|||||
書誌情報 |
茨城大学教育学部紀要 (教育科学) en : Bulletin of the Faculty of Education Ibaraki University (Educational Sciences) 号 59, p. 193-203, 発行日 2010-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00016143 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 429253 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | チュウガクセイ ノ ナヤミ ト ソノ タイショ コウドウ オヨビ ガクシュウ トノ カンレン ニ ツイテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 茨城大学教育学部 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | イバラキ ダイガク キョウイク ガクブ | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | College of Education, Ibaraki University | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 02 |